Monday, March 1, 2010

| Takde Katak Nak Mancing Haruan? |

Well.. Setelah memerah otak, gue ingat blog ni stick ntuk hobi gue especially memancing..
So, skrg neh tgh nak siapkan 1 lagi blog khas ntuk photography..
;)

Ok.. Berbalik pada tajuk kat atas..
Sekarang neh nak dapat katak memang payah..
Plak tu nak mancing haruan..
Kalau cam gue tak kesah sangat sbb lebih prefer pada gewang @ soft plastik nak menjerat sang "kepala ular" ni..
So, apa alternatif selain dari katak??
Sabtu lepas gue cam biasa gi port kegemaran gue, "Half-Cut"..
Nak kumpul gambar sebab member gue katenyer nak buat artikel ntuk mag Kembara Kail..
Kebetulan ajak la member tempat gue casting nak mencari sang gadang² kat situ..
Nak jadi cerita, katak semua kedai mancing habis stock..
Aiyoo..
Tapi seb baik diorang kreatif..
Ni la bendanya..



Ikan seluang tak pun ikan akuarium..
Gambar tu diorang guna ikan akuarium..
Efektif gak la nak menjerat ikan kat situ..
Cuma kelemahannya 1 je gue nampak..
Tak leh nak cast jauh kecuali pakai tali halus cam 12lb tak pun 10lb..
Tapi pepaham la tempat bereba pakai tali poundage tu.. Mono plak tuh..
Pepandai la korang setup set korang..
Ha.. ha..

Ok dude..
Just wanna share something good with ya all..
;)
Cheers~~

No comments: