Monday, February 20, 2017

| Peacock Bass Sg Petani |

Minggu lepas gua pulang ke rumah mertua gua di Sg Petani.. Sampai di kampung, sepupu ipar gua ajak ke satu port baru.. Sepupu ipar gua ni haruan hunter.. Tapi kali ni dia inform ada satu port baru tapi penuh dengan peacock bass.. Kebetulan pulak dalam tackle box gua mujur ada sedikit gula-gula untuk PB ni.. Hahaha.. Memang langkah kanan..

Sampai di port yang besarnya separuh padang futsal, gua mentafsir dari permukaannya.. Tenang.. Tiada aktiviti.. Abaikan.. Capai flutter stick 7cm kemudian campak sana sini..

Agak aneh.. Tiada respon.. Slow jerking berirama tiada sambutan.. Tukar strategi.. Cast, rendam sampai dasar kemudian kayuh selaju mungkin dengan sulaman stop 1 saat.. Akhirnya berjaya memujuk bukan seekor, tetapi dua ekor PB..



Lama jugak tak pekena tarikan PB ni.. Meresap jugak la.. Cukulah untuk hari itu lesen 2 ekor PB.. Sepupu ipar gua boleh sekor dan kawannya boleh seekor..

Esoknya sepupu ipar gua ajak repeat lagi.. Maklumlah bila dah kena karen dia, ketagihan menjelma kan.. Hahahaha.. Tapi untuk petang hari ke dua tu ikan tak nak makan dengan teknik semalam.. Gua saspek sebab semalam sepupu gua dengan kawannya banyak kali lucut.. Ikan mungkin boleh membaca tektikal yang telah digunakan... Mujur gua bukan Arsene Wanger yang selalu menggunakan tektikal sama.. Kali ni dengan menggunakan micro jig 7gram, gua cast.. Rendam kemudia jerk dalam kala sederhana dengan formation 2-3-2-3.. Hasilnya..





Hahaha.. 5 ekor gua santak.. Sepupu ipar gua dengan kawannya takde micro jig.. Maka gigih la mereka untuk sentiasa menukar tektikal.. Namun tetap bukan rezeki untuk hook PB..

Begitulah coretan gua tentang PB Sg Petani.. Saiz rempit tapi tentangan yang diberikan padu belasah.. Lagi padu kalau guna rod 6-12 atau 4-10.. Hahahaha..

Sekian untuk posting ini.. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š



4 comments:

Muzakkir said...

Assalamualaikum boss... Boleh share location..?? Pm sy 0134546488๐Ÿ˜€๐Ÿ˜

Muzakkir said...

0134546388

Muzakkir said...

0134546388

Muzakkir said...

Assalamualaikum boss... Boleh share location..?? Pm sy 0134546488๐Ÿ˜€๐Ÿ˜