Tuesday, May 12, 2009

| Jom Ber"Twitter" |



Twitter..
Sekarang neh ramai dok sebut² menatang neh..
Pebenda la Twitter neh..
So, gue pun try la register 4-5 ari lepas and try gune..
Saje test, bukan kena bayar pun..
:)

Sekarang neh setelah 4-5 ari guna Twitter, baru gue paham benda neh..
Kiranya cam short massage ntuk rakan² twitter lain tahu apa yang kita sedang buat sekarang..
Not bad gak benda neh..
kekadang tu leh jadi cam tempat chat plak..
Tapi yang kurang sesuainya kerana rakan² twitter lain dapat baca apa yang kita tuliskan..
He.. he.. he..
Nak personal, guna YM la per lagi.. ;)

So, ape sebenarnya Twitter tuh?
Twitter adalah layanan social networking dan microblogging yang kini sangat popular.
Pengguna Twitter dapat “mengikuti” pengguna yang lain untuk mendapatkan updates berita terbaru dari mereka.
Setiap update hanya boleh berisi 140 karakter, dengan atau tanpa hyperlink.
Simple, ringan dan friendly user interface..
Kebanyakkan pengguna Twitter menggunakan TwitterFox [ntuk pengguna tegar Mozilla la cam gue.. :P]..
Dengan itu mereka senang mendapat update dari rakan Twitter yang lain..

So kawan² yang maseh lom pernah guna Twitter tu per lagi..
Moh la kite..
Tak kena bayar pun kalau mencuba.. ;)
Jgn lupa lak nak add gue yer..
TWITTER GUE
Ok.. Selamat mencuba..
Adios~~

3 comments:

aidil62nd said...

bagus bagus ..senang cepat dan mantop

Umi Nazrah said...

slmt dtg ke twitter!

^_^

Dennis Luie Bergkamp said...

Aidil :-

Moh la dil.. Ajak kawan² KPN sekali..
Wa.. ha.. ha..

Nazra :-

He.. he..
Ni semua racun dari beliau la neh..
Anyway, thanks~~
:)