Thursday, September 4, 2008

| Rehat | Mencari Semangat Baru |

Lamanya tak update..
Isk².. Nampaknyer aku pun dah terkena Sindrom Malas Update..
Ha.. ha.. ha..

Well, nampaknya dah 4 hari berpuasa..
Alhamdulillah..

So.. bulan ni tak tau la nak buat apa..
Tapi yang pasti, lepas je bulan puasa aku kena aktif balik aktiviti fotografi aku..
Setelah berbagai² dugaan dalam dunia fotografi neh..
Nampaknya aku perlu cari semangat baru ntuk teruskan aktiviti ni..
Maklumla.. Dugaan bukan boleh dielak~~
Cuma perlu pandai @ x pandai je nak handle masalah² merepek neh~~
Ha.. ha.. ha..

Ok la..
Papehal pun selamat menjalani ibadah puasa..
Adios~~

Tuesday, August 5, 2008

| FBC Merdeka Novis/Beginner Bowling Tournament |

FBC Merdeka Novis/Beginner Bowling Tournament

Tarikh : 23 Ogos 2008
Masa : 8 malam
Tempat : Megalanes Endah Parade Sri Petaling

Yuran : RM40
Format : 4 Games
Handycap : 10 For Laddies
Graded : Novis/Beginner Only

Prizes :

*Champ : RM400
*2nd : RM200
*3rd : RM100

*7-15 : Cash
*16-25 : Saguhati

* bergantung kpd jumlah pernyertaan..

limited space..

Tarikh Tutup : 18hb Ogos 2008

Sila bank in ke MBB 114348121110 Mohamad Nizam Johari (deale30)
dan email butiran pembayaran ke deale30@gmail.com
CALL/SMS 012 255 2411 bila bayaran dah dibuat


So, saper yang still beginner, jom la join..
Saja suka²..
Gue pun baru sebulan jagung..
Cari pengalaman..

Gue jumpa ni pun dalam Forum Lowyat..
Ada bran?? Ayuh~~
Ahaks~~
;)

Monday, August 4, 2008

| D700 ISO Test |

Found this review in Master Chong Blog..
There's no much different with Nikon D300 except D700 is Full Frame DSLR..
He.. he.. he..
Better stick with my D200 for a while..
Upgrading?? Nope until get a better job..
Hik~~

REVIEW



Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO25600


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO100


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO200


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO400


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO800


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO1600


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO3200


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO6400


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO12800


Nikon D700 AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED ISO25600
All Picture Take From Master Chong Blog

So.. What do you think??
Upgrading??
Or stick with what your own now??
:)
Cheers~~

Thursday, July 31, 2008

| Bebas Politik |


Pebondo la neh??
Macam²..
Ha.. ha.. ha..

So..
Lepas ni gue bertekad takkan ada unsur² politik dalam blog neh~~
Ada ke gue pernah cerita politik??
Ntah la.. Tapi gue akan pastikan yang unsur² takkan ada dalam blog neh~~
Bosan~~
Bukan kenyang pun..
Duit pun tak dapat..
Beria² melalak.. Maki sana sini.. Kluarkan semua fakta..
Tapi seposen pun bukan diorang nak bagi..
Untung..
Mau seposen pun Parkinson satu badan nak hulur kat gue..
Makin dihina ada la..
Ha.. ha.. ha..
Sorry la kalau ada terasa hati..
Tak terniat nak menyakitkan hati orang laen..
Maaf dipinta di sitew..
:)

Baik cerita cam Cik Lily kita..
Untung² leh dia blanjer gue makan kat William~~
Ha.. ha.. ha..
Gurau je Cik Lily~~
;)

Aiye.. Aiye~~
Cheers~~