Tuesday, July 29, 2008

| Wedding | Erni & Zaidi | 26/07/08 | Putrajaya |

Place : Dewan Serbaguna Precinct 16, Putrajaya
Date : 26th July 2008

I'm not the official photographer..
Just follow Fuad Myphotographer.. :)
Kira cam tag along la..
Lama gak la tak snap wedding..
He.. he.. he..
So.. sila² la tgk gambar gue yang tak seberapa..
:)





















Semoga ke anak cucu~~
Cheers~~

Friday, July 25, 2008

| HDR Editing | Still Learning |

Haih~~
Lamer giler tak update..
Sejak 2 menjak main bowling neh, tangan aek saket je..
Ha.. ha.. ha..

Well, semalam bushan² try la asah bakat buat HDR..
Cammaner nak buat..
Pakai software Photomatix..
Pastikan ada 3 exposure..
Tutorial?? Tak sempat buat la..
:P

SEBELUM


SELEPAS


Pas je proses pakai Photomatix, bukak photoshop & edit sikit ntuk nampakkan effect..
Just buat level, shadow & highlight, sharpening dan layer blending [soft light]..
:)
Best gak ye sesekali layan HDR..

Selamat mencuba..

Monday, July 14, 2008

| Pelandok 2 Menyerupa? |



Amacam?? Ada iras² tak diorang??
Julian Casablancas tu vokalis kumpulan The Strokes [band peberet gue neh]
Tomáš Rosický plak midfielder The Gunners [pon pemain peberet selepas Pires]
Rasenyer diorang neh saudar terpisah kot..
Hik~~

Post kali neh memang saje je..
Tak tau nak letak ape..
Janji update sudey~~
Ha. ha.. ha..

Monday, July 7, 2008

| Anti Wedding Photographer?? |

http://www.fendyzaidan.com/kenapa-aku-anti-wedding-photographer/

Wow..
Akhirnya.. Ada gak yang berani bersuara..
Respek lu bro..
Bukan apa.. Biar minda kita terbuka sikit..
Jgn anggap ancaman @ kutukan..
Anggap cam satu cabaran..
Dak gitu~~
Cheers~~
;D