Seperti yang dapat diagak dah..
Pasti sumer bloggers² kat Malaysia neh akan tulis isu pening ni punyer..
Nak buat cemmaner kan..
Benda leh boleh buat orang kena buasir dol~~
Ha.. ha.. ha..
Cam buduh~~
Tapi gue tertarik ngan artikal kat satu blog neh..
Fakta yang menarik ntuk diketahui..
Iaitu.. Harga² minyak di negara² pengeluar minyak..
Negara Harga minyak seliter (dalam RM)
Malaysia RM 2.70
Iran RM 0.29
Venezuela RM 0.16
Turkemenistan RM 0.39
Arab Saudi RM 0.19
Mesir RM 0.81
Menarek tuh!!
Ha.. ha.. ha..
Kalau nak detail lagi apa yang blogger neh tulis, sesila la klik link dibawah..
http://nurkaseh.blogspot.com/2008/06/memperdaya-di-perdaya.html
Wednesday, June 4, 2008
| Minyak Naik Lagi Da | RM 2.70 |
Petrol naik 78 sen kepada RM2.70 seliter, diesel naik RM1 kepada RM2.58 seliter berkuat kuasa tengah malam ini
04/06/2008 5:56pm
PUTRAJAYA 4 Jun - Harga petrol dinaikkan RM0.78 seliter kepada RM2.70 seliter berkuat kuasa mulai esok.
Ia merupakan kenaikan harga hampir 40 peratus daripada harga RM1.92 seliter sekarang.
Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan pada sidang akhbar di sini hari ini.
Harga diesel turut dinaikkan sebanyak RM1 kepada RM2.58 seliter daripada RM1.58 sekarang.
Bagaimanapun, untuk mengurangkan beban rakyat, Abdullah berkata, kerajaan akan memperkenalkan rebat tunai bahan api dibayar kepada pemilik kenderaan persendirian sebagai satu bentuk subsidi minyak.
Perdana Menteri juga mengumumkan tarif elektrik Tenaga Nasional Berhad (TNB) yang ditentukan secara progresif berdasarkan kegunaan. - Utusan.
MAMPOSS~~~
Tu je la aku mampu cakap..
Ha.. ha.. ha..
Redha je la.. Semot mane leh lawan ngan Naga..
Ahaks~~
Thursday, May 29, 2008
| Choke Cocoi Gig | 24-05-2008 | Paul Palace, Jalan Klang Lama |
Lama gak seh tak layan gig neh..
Ni pun Kenet First Base kasi inporm ada gig neh..
Beboring duk umah tuh, baik layan gig dak~~
Well, tak ramai mane yang datang gig neh sbb ramai turun gig yang kat Zouk tuh..
Tapi, gig neh still enjoy dude..
Memang fun giler la..
So, terimalah gambar² yang tak seberapa dari gue..
Kali neh tak hyper aktif sgt amek gambar..
Sbb nak curi kod² gitar diorang..
Terima lah seadanya~~
Hu.. hu.. hu..
BAND LIST

FIRST BASE


BACK ON TRACK


KIDS ON THE MOVE


SECOND COMBAT



KIAS FANSURI


CHOKE COCOI



Tu je la gambar² band yang gue amek..
Yang main mintak sori ye kalau tak amek gambar..
Gi makan~~ Masuk angin dude perutnyer..
Hik~~
Orait~~ That's all~~
Adios~~
Ni pun Kenet First Base kasi inporm ada gig neh..
Beboring duk umah tuh, baik layan gig dak~~
Well, tak ramai mane yang datang gig neh sbb ramai turun gig yang kat Zouk tuh..
Tapi, gig neh still enjoy dude..
Memang fun giler la..
So, terimalah gambar² yang tak seberapa dari gue..
Kali neh tak hyper aktif sgt amek gambar..
Sbb nak curi kod² gitar diorang..
Terima lah seadanya~~
Hu.. hu.. hu..
BAND LIST

FIRST BASE


BACK ON TRACK


KIDS ON THE MOVE


SECOND COMBAT



KIAS FANSURI


CHOKE COCOI



Tu je la gambar² band yang gue amek..
Yang main mintak sori ye kalau tak amek gambar..
Gi makan~~ Masuk angin dude perutnyer..
Hik~~
Orait~~ That's all~~
Adios~~
Tuesday, May 27, 2008
| Les Paul or Telecaster | Penin~~ |
Ephiphone Les Paul-100
@
Fender Telecaster
Uhh.. Lama seh tak update..
Ape da.. Bukan bz pun..
Tapi tgh runsing serunsingnya neh~~
Gue tengah berfikiran ntuk angkat 1 lagi gitar..
Kalau ikut idaman, tentunya Fender Telecaster..
Gue pun gi la Tarrega Guitar House kat SACC tuh..
Try usha harga..
Diorang kata Dalam RM2k++ camtuh..
Made In Maxico.. Not bad tuh..
Selalunya kalau dengar Fender je, dalam kepala musti terpikir RM7k @ RM8k
Berkobar² gak la gue dengar..
Tapi yang menjadi masalah plak..
Baru² neh sajer jejalan kat KL cari pasal~~ :P Hu.. hu..
Try la gi masuk kedai gitar kat dalam SG Wang tuh..
Ternampak lak Ephiphone Les Paul-100..
Tapi tu la.. Made In China.. Harga plak baru RM800!!
Aiyark~~
Neh yang penin neh..
Apakah yang haruskah gue memilihkah yang mana satukah~~
Hu.. hu.. hu..
Agak² korang la.. yang mana harus dipilih..
Penjimatan wang @ quality??
Cam kuiz masa time blajar kat kolej plak..
Ha.. ha.. ha..
Susah sebenarnya jadi orang kidal neh..
;)
Subscribe to:
Posts (Atom)